Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F87r76a84n40t97i58š79e72k 96K54š78í78r 2919626635

Jak řekl Brett Veinotte:

V roce 2005 jsem začal zkoumat tzv. „selhání“ státního školského systému, jak a proč „selhává“, a následné dalekosáhlé důsledky. Jakmile jsem pochopil historii a záměry státního školství, uvědomil jsem si, že je to selhání jen pro ty, kteří si myslí, že jeho účelem je osvícení. Když ale pochopíme, že mezi těmito záměry bylo formování, hendikepující indoktrinace a kontrola, musíme uznat jeho úspěch.

http://www.mises.cz/clanky/rozhovor-brett-veinotte-o-hruzach-statniho-skolstvi--1516.aspx

0/0
22.11.2015 21:23

I27v71o 26Ž96á27č84e69k 9790902929667

S tém úspěchem podle mě nemáte pravdu. Podle mých zkušeností komunistické školství úspěšně vychovávalo antikomunisty. Tak soudím podle sebe, svých přátel, kolegů apod.

0/0
23.11.2015 1:47

J58a58k84u60b 72K62n37e24c96h47t27o83v98s81k50ý 3490726211102

Autore, kdyby mělo být školství placené z kapes rodičů, tak by do škol hodně dětí nechodilo, protože by si to nemohlo z tak nízkých platů dovolit. a to nemluvím o těch, kteří by zrovna neměli práci. Takže zavést toto v realitě je úplný nesmysl.

+2/−2
22.11.2015 14:50

I92v91o 76Ž11á62č62e74k 9720472609277

Škola by měla lidi učit hlavně to, co potřebují pro život, ale to už dnes zdaleka není jen trivium. V tomto ohledu se svět poněkud zkomplikoval. O kolik lidí méně by naletělo různým podvodníkům, kdyby se lépe vyznali v ekonomice a právu? I znalost např. přírodních věd je důležitá, protože nám pomáhá lépe rozumět světu, v němž žijeme. Pak člověk také nenaletí na kdejaký blábol (třeba o tom, že už dávno bylo vynalezeno perpetuum mobile, ale ropná lobby jej drží v trezoru). A pokud jde o znalost cizího jazyka (v dnešní době zejména angličtiny), na to vám perfektně odpověděl pan Caha.

+1/0
22.11.2015 14:49

R96i92c47h41a10r30d 86N45o80v25a50k 8768646261982

pane kolego, smyslem povinne statni skolni dochazky bylo a je naucit posluchace povinnou statni ideologii, atheismus, marxleninismus, multikulturalismus... nikoli je v cemkoli vzdelat, takze se nedivte, kdyz vase potomstvi nevi, co je to vinohrad.

pokud chcete od skoly opravdu vzdelani, nikoli mrhani drahocennym casem kantoru i posluchacu, pak by skolstvi muselo byt opravdu a zasadne nestatni, coz konec koncu tisice let, vyjma vojenskych skol opravdu bylo.

0/0
22.11.2015 14:37

I87v26o 24Ž76á44č96e68k 9900982739817

Já jsem celou svoji školní docházku absolvoval za komunistického režimu a nestal se za mě komunista.

A jak zabráníte tomu, aby na nestátních školách nebyli posluchači vychováváni v duchu nějaké ideologie?

0/0
22.11.2015 14:58

R57i32c97h97a89r89d 63N79o50v34a46k 8678816291612

drahy pane kolego, plne postaci, ze ideologie, napr. atheismus,  je zasadne NEPOVINNY predmet, stejne jako jim je nabozenstvi.

nestatni skoly to dodrzovaly vzdy, stat nikdy. ze se jim nepodarilo ze vsech posluchacu vychovat idelologicke ovce na tom nic nezmeni: jednou mne napadlo, kolik casu jsem od zakladky ztratil jen vyukou "obcanske vychovy" na zakladce, stredni, na fakulte, vyslo mi cca tri semestry. a to jsem nepocital, vselike ty australopitheky v bio a dejepisu , apod. ktere  v zivote take k nicemu nejsou.

0/0
22.11.2015 15:07

I37v39o 83Ž52á24č21e84k 9620742579577

Ideologie proniká do všech předmětů, i do toho čtení a psaní, které jsou součástí trivia. Bolševici to také ve všech předmětech zkoušeli, nejen v dějepisu, ale i v přírodních vědách (i když se to netýkalo zrovna australopitheků, ti nejspíš doopravdy existovali a není špatné o tom něco vědět). Ale časem přece jen upustili od popírání teorie relativity, kybernetiky apod.

Na základce a gymplu, kam jsem chodil, byla občanská výchova brána jako předmět někde na úrovni tělocviku nebo kreslení. Horší to bylo na vysoké, kde se z marxismu-leninismu dělala státnice. Ale i to, že jsem si ty bláboly musel cpát do hlavy, mi pomohlo definitivně pochopit, že jsou to bláboly. Z toho mi plyne, že povinná výuka jakékoli ideologie je spíš kontraproduktivní, že od té ideologie studenty spíš odrazuje, než že by mezi nimi získávala stoupence.

Dokonce i když jsem v 60.-70. letech chodil do základní školy, tam bylo náboženství jako nepovinný předmět. Ale jen křesťanské. Kdo se chtěl seznámit třeba s buddhismem, byl odkázán na samostudium.

+1/0
22.11.2015 16:27
Foto

M70i25r30o37s11l48a66v 27M72a64c47e82k 5351605230842

namyšlené a hloupé

+2/−1
22.11.2015 14:25

I75v74o 50Ž58á41č57e82k 9690392179557

Že s Vámi budu jednou souhlasit, to jsem nečekal. Každý den člověka potká nějaké překvapení.

0/−1
22.11.2015 14:28

R59o69s72t68i32s49l42a28v 48C58a23h32a 6973107637551

Znalost ciziho jazyka umoznuje hledat si nezavisle informace i na zahranicnich serverech, diskutovat s lidmi v zahranici atd. Nechapu, jak jste prisel na to, ze 90% lidi cizi jazyk nevyuzije.

+4/0
22.11.2015 14:22



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.