Moje garáž a Benešovy dekrety

8. 06. 2018 14:51:14
Všechno to začalo tak nevinně. Zpočátku šlo jenom o to, jestli se vyasfaltuje příjezdová cesta, opraví mycí box a upraví kanály, aby po dešti nezůstávaly kaluže...

Jak snadno se člověk stane nepřítelem lidu! Ani neví jak! Ale popořadě. Po povodni jsem koupil garáž. Takovou tu hnusnou komunistickou, v garážišti Klubu motoristů. To bylo v době, kdy neexistvoaly spolky. jak už to v pohraničí bývá, pozemek pod garážemi patřil někomu jinému, nedohledatelnému národnímu podniku.

Zpočátku se nic nedělo. Jezdili jsem do garáží dál, dokonce mi zvedli kanál, abych nastoupil do auta suchou nohou, zabudovaly se retardéry ...

Pak ale veřejné orgány začaly vyvíjet pokoutní aktivitu a chtěly pozemek prodat. Zděsili jsme se: Koupí to nějaký Ostravák nebo Pražák a buď nám zvedne nájemné, nebo nás rovnou vyžene a postaví tam supermarket. V dojemném souručenství jsme každý vložili 15.000,- Kč a pozemek jsem koupili. Součástí operace byl i návrat do Evropy: Pozemek pod garáží se stal majetkem toho, kdo na něm měl garáž.

Zdánlivě šťastný konec však koncem nebyl. Znáte staročeskou průpovídku "Blaze tomu, kdo nic nemá, nestará se, kam co schová...". A to se začalo týkat i nás. Velkou finanční zátěž představovala oprava cesty. Členská schůze měla vyřešit, jestli zase vybereme po 10.000,- a vyasfaltujeme celý areál, opravíme plot a namontujeme nějakou bránu, nebo jestli vysfaltujeme jenom hlavní cestu. Ve hře byla i levná varianta, že použijeme to, co už má Klub našetřeno, a opraví se nějakou levnou směsí jen výtluky. Většina byla pro tu nejlevnější variantu. Mně připadala ale úplně zbytečná. Znáte ty opravy, kdy se nasype nějaká směs do děr na okresní silinici a za půl roku je to stejně pryč. To už by bylo lepší počkat a našetřit si za 2-3 roky na opravu pořádnou. Nu, hlasovalo se, a já byl jediný proti. To by samo osbě ještě nebylo tak tragické, kdybych neměl v ruce ...

Toho rána totiž přišlo nové číslo novin z Německa. Vzal jsem si ho na schůzi s sebou a hravě ho během zdlouhavého vyjadřování a neustáleho opakování téhož přečetl. Při hlasování jsem zvedl ruku i s novinami a všichni přítomní zřetelně mohli číst "Sudetendeutsche Zeitung".

Sál ztichl. Jak už to u Čechů bývá, přímo mi neřekli nic, ale předseda vyhlásil neplánovanou přestávku a s hospodářem si mě vzali stranou. Svým jediným zdravým okem jsem zahlédl, že místopředseda zarýgloval dveře, aby nikdo nemohl uprchnout před rukou spravedlnosti. Začali oklikou:

"Jakou odhadujete letos úrodu švestek?"

"Dovolenou jsme si s manželkou ještě nevybrali ...", pokračoval jsem ve stejném duchu ..., ale dál to zkrátím. Předseda se vlastně ptal, co to má znamenat, že nosím takové noviny, či že je vůbec vlastním?

"Nu," odvětil jsem, "jsem sudetský Němec, tak čtu Sudetoněmecké noviny!"

"Jak jste se sem dostal, vždyť jsme vás odsunuli?"

"Já jsem se sem nedostal. Já jsem se tady narodil. Žijeme tu už 450 let. Jak dlouho jste tady vy?"

Předseda neodpověděl a horečně listoval v platných zákonech České republiky. Věděl jsem, co hledá:

"Jestli hledáte Dekret prezidenta republiky číslo 12/1945 z 23. 06. 1945, můžu vám ho půjčit." Vytáhl jsem příslušný text a rovnou mu ukazoval to, co hledal:

S okamžitou platností a bez náhrady se konfiskuje pro účely pozemkové reformy majetek, jenž je ve vlastnictví všech osob německé a maďarské národnosti, bez ohledu na státní příslušnost, Za osoby národnosti německé nebo maďarské jest považovati osoby, které při kterémkoliv sčítání lidu od roku 1929 se přihlásily k německé nebo maďarské národnosti nebo se staly členy národních skupin nebo útvarů nebo politických stran, sdružujících osoby německé nebo maďarské národnosti.

"Pane předsedo, ulehčím vám situaci. Ano, hlásil jsem se při několika sčítáních lidu k německé národnosti, konkrétně v roce 1991, 2001 a 2011. Sčítání v roce 2021 ještě neproběhlo a je otázkou, jestli vůbec bude národnost zkoumat. Odstavec (2) sice hovoří o výjimkách:

(2) Osobám německé a maďarské národnosti, které se aktivně zúčastnily boje za zachování celistvosti a osvobození Československé republiky, se majetek nekonfiskuje..

Ale já se hned přiznám: během mého života se rozrušovala celistvost Československé republiky pouze jednou a to v roce 1993, když se tato rozpadla na Česko a Slovensko. Já jsem proti tomu nijak nebojoval, ba naopak, nečinně jsem přihlížel."

"Dekrety jsou sice vyhaslé," zadrmolil hospodář, ale já ho rázně zarazil:

"V době, kdy se kolem garážiště valí davy muslimů a Afričanů, si nemůžeme ohrozit národnostní celistvost naší vlasti. Odsunu se sám. Ani mi nemusíte přistavovat zvláštní vlak."

Podali jsme si pochlapsku ruce, místopředseda odemknul a pokladní mi na cestu zabalila dvě koblihy.

Autor: Richard Neugebauer | pátek 8.6.2018 14:51 | karma článku: 23.00 | přečteno: 1282x

Další články blogera

Richard Neugebauer

Závadná opera "Prodaná nevěsta"

Balbín, Pelcl, K. H. Borovský, Němcová, Smetana, Jirásek, Čapek, Šlitr - moji krajané Východočeši zachránili náš jazyk a kulturu před zánikem. O to více mě mrzí, že "Prodanou nevěstu" musíme zakázat.

20.3.2024 v 11:36 | Karma článku: 43.10 | Přečteno: 4648 | Diskuse

Richard Neugebauer

Cestovatelské zkušenosti "V", Prostý život v Südtirol - Alto Adige

Tři měsíce sháníme topenáře a truhláře. Jsou vytížení. Je jich nedostatek. Proč? Je něco shnilého ve Státě českém

26.1.2024 v 8:43 | Karma článku: 17.73 | Přečteno: 391 | Diskuse

Richard Neugebauer

Jaké jsou překážky našeho ekonomického růstu?

Hrubý domácí produkt neroste dostatečně, protože domácnosti omezují spotřebu, největší to položku v hrubém domácícm produktu. Když roztočíme spotřebu, zbohatneme?

17.1.2024 v 16:21 | Karma článku: 22.05 | Přečteno: 497 | Diskuse

Richard Neugebauer

Lidé si nejsou rovni, aneb o přínosu korespondenčních voleb

Korespondenční volba vadí populistickým stranám. Ty sázejí na voliče s omezeným rozhledem, tedy dobře manipulovatelné. Koho pomůže zapojit korespondeční volba?

5.1.2024 v 13:33 | Karma článku: 20.17 | Přečteno: 735 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Kam až bude smět zajít žertování na letošního Apríla?

Ochránci pravých názorů a hodnot rozpoutali ve společnosti nejistotu. Neustálé zastrašování zaručeně neorganizovaných amatérských aktivistů, kteří reagují na 99 procent jakékoli argumentace tak, že jde o proruskou činnost ...

28.3.2024 v 20:26 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.96 | Přečteno: 558 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.77 | Přečteno: 929 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 940 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse
Počet článků 113 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1002

Původ: Středoevropsky smíšený, Orlické hory

Vzdělání: Ekonomie

Profese: Projektový manažer

Koníčky: Historie, psaní beletrie, cestování

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...