Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stačí snaha k úspěchu?

Co dělají úspěšní lidé jinak než ostatní? Jak to, že stihnou za hodinu více než já za měsíc? Je to jednoduché. (Prohlašuji, že následující blog není reklamou firmy Partners.)   

Co dělají úspěšní lidé jinak než my ostatní? Vědci objevili, že v jejich chování se objevují určité jednoduché každodenní vzorce. Prostudoval jsem příslušné příručky a začal se jimi řídit.

1. Každé ráno prý dělají to samé. Začal jsem nosit každý den stejné tričko jako Mark Zuckerberg. Nevím. Třetího dne mi manželka řekla, že smrdím. Pochopil jsem, proč si ode mě v práci všichni odsedali, ale vytrval jsem až do pátého dne, kdy mi manželka triko potají rozstříhala.

Nebo třeba šéf firmy Apple prý vstává každý den v 03:45. Schválně jsem to zkusil už ve 3:30. Jediný, koho jsem tím potěšil, byl náš pes. Řeknu vám ovšem, že jsem netušil, jak budu podezřelý městské policii, když jsem ve svém potrhaném chalátu postával nad psem, očichávajícím ležící opilce a zbytky burgerů v parku.

Zakladatel firmy Twitter prý zase pravidelně každý den ráno v 5:30 běhá po parku. To už jsem býval z výslechu na městské policii i se psem zpátky a běh přes cikánskou ulici na 600 metrů vzdálené autobusové nádraží mě skutečně osvěžil. Ovšem pak jsem čekal až do 6:51, než přijel linkový autobus ze Zlatých Hor. Čím dojíždí do práce zakladatel Twitteru jsem v Googlu nenašel.   

2.Začínají vždy s velkými úkoly a dopřávají si polední přestávku, kdy úplně vypnou. Pracuji jako laický uklízeč u Řádu bratří a sester při Domě Panny Marie v Jeruzalémě. Zkusil jsem tedy uklízet nejprve větší místnosti, jako je dormitorium nebo refectarium. Předpokládal jsem, že si menší úlohy, jako je WC v prvním patře a kumbál na vyřazené soch svatých nechám na později. Když jsem si v poledne sedl a úplně vypnul, překvapil mě kvardián (local chief excutive officer). Nepomohlo mi, že jsem se odvolával na závěry poradce Kevina Kruseho, který prostudoval zvyklosti 200 vysoce produktivních lidí. Kvardián je Polák a mému trutnovskému dialektu příliš nerozumí, proto jsem se ani neodvážil poznamenat, že třeba takový Bill Gates každé poledne hraje karty nebo, že Warren Buffet tráví každý oběd s někým jiným a tento host za to ještě platí! Kvardián mi slíbil od roku 2018 stravenky za 60 korun a mohl by mi je za takové řeči ještě sebrat.  

3. Jsou produktivní i po pracovní době: Například takový Elon Musk čte knihy. To jsou takové ty silné svazky potištěného papíru, zpravidla silnější než 100 listů, ale v mnohem menším formátu než papírové noviny. Není nutné si je kupovat, i v naší vesnici je obecní knihovna a tam vám je za malý obnos půjčí. Když jsem si nějaké donesl, postavila přede mě žena demonstrativně vysavač a nepomohlo mi ani, když jsem zdůraznil, že čtení knih je inspirující a precizuje charakter. Toho večera zůstaly "Kříž u potoka", "Životopis J. V. Stalina" a spisek "Olej" o významu ropy v polovině 20. století nedotčeny. Teprve když jsem večer vyrazil se psem ven, potají jsem si za kontejnerem přečetl několik inspirujících stránek.

Rady jsou opravdu jednoduché, jenom není jasné, jak dlouho je musím dodržovat. Zatím na úspěch stále čekám.    

Autor: Richard Neugebauer | neděle 14.5.2017 12:48 | karma článku: 15,19 | přečteno: 410x
  • Další články autora

Richard Neugebauer

Gaza - turistický ráj, vývozce solární elektřiny a obchodní křižovatka

Dubai, Gibraltar, Singapur, Kapské Město, New York - to všechno jsou místa s výbornou dopravní polohou a dalšími geografickými předpoklady pro ekonomický boom. Takové předpoklady má i Gaza.

3.4.2024 v 8:43 | Karma: 43,56 | Přečteno: 3378x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Závadná opera "Prodaná nevěsta"

Balbín, Pelcl, K. H. Borovský, Němcová, Smetana, Jirásek, Čapek, Šlitr - moji krajané Východočeši zachránili náš jazyk a kulturu před zánikem. O to více mě mrzí, že "Prodanou nevěstu" musíme zakázat.

20.3.2024 v 11:36 | Karma: 43,28 | Přečteno: 4824x | Diskuse| Kultura

Richard Neugebauer

Cestovatelské zkušenosti "V", Prostý život v Südtirol - Alto Adige

Tři měsíce sháníme topenáře a truhláře. Jsou vytížení. Je jich nedostatek. Proč? Je něco shnilého ve Státě českém

26.1.2024 v 8:43 | Karma: 21,22 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Jaké jsou překážky našeho ekonomického růstu?

Hrubý domácí produkt neroste dostatečně, protože domácnosti omezují spotřebu, největší to položku v hrubém domácícm produktu. Když roztočíme spotřebu, zbohatneme?

17.1.2024 v 16:21 | Karma: 22,88 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Lidé si nejsou rovni, aneb o přínosu korespondenčních voleb

Korespondenční volba vadí populistickým stranám. Ty sázejí na voliče s omezeným rozhledem, tedy dobře manipulovatelné. Koho pomůže zapojit korespondeční volba?

5.1.2024 v 13:33 | Karma: 20,39 | Přečteno: 769x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schválila vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:22

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  15:19

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

ANO bylo pro zvýšení věku odchodu do důchodu. Havlíčkovi vadí zápis z Hradu

24. dubna 2024  14:43,  aktualizováno  15:14

Hrad zveřejnil záznam z jednání o důchodové reformě. Na té se zástupci vlády, ANO a Hradu shodli,...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 36,02
  • Průměrná čtenost 1615x
Původ: Středoevropsky smíšený, Orlické hory

Vzdělání: Ekonomie

Profese: Projektový manažer

Koníčky: Historie, psaní beletrie, cestování

 

Seznam rubrik