Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se domáhal svých peněz aneb proč mám rád exekutora Jíchu

Každé téma by mělo být ve veřejném prostoru zpracováno z více pohledů. Převažující názor na exekutory je negativní, a tak přicházím já. Z druhé strany barikády.Ve slušné společnosti se dluhy platí.

V nakladatelství Beletris mi v roce 2013 vyšla kniha "Pojeď s námi". To je pro každého autora hřejivý pocit. Po redakční stránce odvedlo nakladatelsví skvělou práci a dodnes jsem jim za to vděčný. Ještě příjemnější pro autora je, že tu a tam může získat i něco z prodeje.

Podle smlouvy jsem měl obdržet podíl z prodeje každé čtvrtletí. Výkaz prodeje jsem dostal, ale s výnosy to bylo horší. Nejprve chodily opožděně. Nakonec na několik čtvrtletí úplně skončily. Po nějaké době mi to nedalo a vypravil jsem se za nakladatelem do Prahy. 

Hovoříme o částkách ve výši okolo 20.000,- Kč. Ukázalo se, že peníze jsou potřeba jinde a celkově se jich nedostává, ale nakladatel se pokusí. Po nějaké době (rok) už jsem tomu přestal věřit a vyžádal si další schůzku. To už nepřišel nakladatel, ale nějaký nový jednatel. Nabídl mi, ať odstoupím od původní smlouvy, že některá aktiva přebírá nová společnost. Když uzavřu smlouvu s ní, budou pokračovat v distribuci. Odmítl jsem.

"V tom případě končíme. Beletris jde do insolvence," suchým konstatováním skončil náš kavárenský sedánek.

Nezalekl jsem se. Pevný ve víře v právní stát jsem věc postoupil právníkovi. To není zadarmo, ostatně už cesty na jednání se smluvním partnerem mě stály peníze. Právník se spojil s insolvenčním správcem a přihlásil pohledávku. Insolvenční správce mi nabídl jako částečné plnění, abych si převzal ze skladu zbylé výtisky svých knih. Bylo jich 117. Knihy jsem si v Libni vyzvedl. Vědom si vysokých nákladů na distribuci, rovnou jsem se obrátil na "Levné knihy":    

"Dovezte to do centrálního skladu do Satalic."

 Tam jsem na příjmu jsem oznámil:

"Vezu knihy, jak jsme se domluvili."

"Kolik toho máte?"  

"117."

"117 palet?"

"Ne. Kusů."

"Tak zajeďte k bráně."

Zajel jsem svým Golfem k desetimetrové bráně. Ta se otevřela a já spatřil obrovské regály až ke stropu vysoko nad bránou plné palet s knihami. Pokud někdo má nějaké iluze o knižním trhu, doporučuji mu, aby se zajel podívat do Satalic.

Přijel chlapík s rudlem a naložil moji krabici. Nikdo nic nepřepočítával.  Dostal jsem asi čtvrtinu prodejní ceny knihy. Říkal jsem si: Alespoň něco. Pár výtisků mi zbylo na památku a na celou věc jsem zapomněl.

Uběhlo deset let. Reálná hodnota koruny klesla na polovinu a zrovna dnes mi oznámili z  Jíchova exekutorského úřadu, že vymohli 536,- Kč:

"Na jaký účet to máme poslat?"

Tak přece existuje vymahatelnost dluhů, potěšilo mě.

 

Autor: Richard Neugebauer | středa 15.3.2023 10:49 | karma článku: 15,68 | přečteno: 612x
  • Další články autora

Richard Neugebauer

Gaza - turistický ráj, vývozce solární elektřiny a obchodní křižovatka

Dubai, Gibraltar, Singapur, Kapské Město, New York - to všechno jsou místa s výbornou dopravní polohou a dalšími geografickými předpoklady pro ekonomický boom. Takové předpoklady má i Gaza.

3.4.2024 v 8:43 | Karma: 43,56 | Přečteno: 3380x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Závadná opera "Prodaná nevěsta"

Balbín, Pelcl, K. H. Borovský, Němcová, Smetana, Jirásek, Čapek, Šlitr - moji krajané Východočeši zachránili náš jazyk a kulturu před zánikem. O to více mě mrzí, že "Prodanou nevěstu" musíme zakázat.

20.3.2024 v 11:36 | Karma: 43,28 | Přečteno: 4824x | Diskuse| Kultura

Richard Neugebauer

Cestovatelské zkušenosti "V", Prostý život v Südtirol - Alto Adige

Tři měsíce sháníme topenáře a truhláře. Jsou vytížení. Je jich nedostatek. Proč? Je něco shnilého ve Státě českém

26.1.2024 v 8:43 | Karma: 21,22 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Jaké jsou překážky našeho ekonomického růstu?

Hrubý domácí produkt neroste dostatečně, protože domácnosti omezují spotřebu, největší to položku v hrubém domácícm produktu. Když roztočíme spotřebu, zbohatneme?

17.1.2024 v 16:21 | Karma: 22,88 | Přečteno: 561x | Diskuse| Ekonomika

Richard Neugebauer

Lidé si nejsou rovni, aneb o přínosu korespondenčních voleb

Korespondenční volba vadí populistickým stranám. Ty sázejí na voliče s omezeným rozhledem, tedy dobře manipulovatelné. Koho pomůže zapojit korespondeční volba?

5.1.2024 v 13:33 | Karma: 20,39 | Přečteno: 769x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

  • Počet článků 114
  • Celková karma 43,42
  • Průměrná čtenost 1615x
Původ: Středoevropsky smíšený, Orlické hory

Vzdělání: Ekonomie

Profese: Projektový manažer

Koníčky: Historie, psaní beletrie, cestování

 

Seznam rubrik