Plnohodnotný život

Band - řeklo by se taková prostá věc. Ale v kombinaci s chytrou aplikací dokáže s problémy v běžném životě zatočit ...

Pamatuji si dobře ten večer, kdy se můj život začal konečně měnit k lepšímu. Přečetl jsem si newsletter mého oblíbeného časopisu "Wiener Generalanzeiger für die intellektuellen Stände." Redakce v něm upozorňovala na chytrý pásek (v rakouském originále "Smart band"). Nelenil jsem a hned jsem si ho objednal.

Když jsem balíček rozbalil, zaujalo mě, že firmu založili bratři Naamloze a Besloten Vennootschapové. Předpokládal jsem, že Nizozemci půjdou po efektivním výsledku a nezmýlil jsem se. Však jsem si ještě vyhledal, že Besloten byl za svůj výrobek dokonce králem Villemem Alexandrem povýšen do šlechtického stavu s přídomkem "van der Beperkte Aansprakelijkheid".

První funkcí, kterou jsem po upevnění pásku na zápěstí začal používat, byla "Důsledná dieta". Chytrý pásek si sám změřil podíl tuku a svaloviny na mém těle, stanovil optimální příjem stravy co do energetického obsahu i podílu tuků, sacharidů, bílkovin, vláknin, různých mastných a nemastných kyselin atd.. Jakmile jsem se přiblížil k nějakému jídlu, senzor je zanalyzoval a promítl mi na sítnici jeho strukturu. Přístroj mi sám stanovil i ideální hmotnost (pro staromilce "váhu") vzhledem k mé výšce a obvodu krku a pasu. A teď to začalo. To byste nevěřili, jak jsem se až doposud blbě stravoval. Ráno se celkem nic nedělo. Můj chléb se sýrem a kávu mi přístroj ještě dovolil. Ale když jsem si chtěl kávu osladit, dostal jsem od něho šeredný elektrický šok. Bylo mi tak špatně, že si od té doby netroufám na cukr ani pomyslet. Ještě před polednem   jsem hravě vyčerpal svůj kilojouleový limit a pásek mi už žádné jídlo nedovolil. Zkusil jsem třeba potají otevřít ledničku, ale negativní impulsy do mozku mě donutily, abych se v kuchyni svíjel bolestí asi půl hodíny. Ta hladová odpoledne a večery bych vám nepřál. 

Pásek si navíc umanul, že se málo pohybuji. Nedovolil mi tak dlouho nastoupit do autobusu, až jsem se denními přesuny do práce  v délce 26 kilometrů dostal na optimální úroveň svalové hmoty. Co vás budu zdržovat, neuplynulo ani půl roku a stal se ze mě osvalený vzhledově o dvacet roků mladší jedinec plný energie a nových životních plánů.

Vděčen pásku za jeho výkon zprovoznil jsem ještě před koncem tyranské diety další funkci pod názvem "Pracovní výkon." .Řeknu vám, už se nedivím, že se holandská rajská jablíčka vyvážejí i do jižní Afriky. Pásek si umanul, že mě odnaučí věci odkládat. Jakmile jsem třeba jen dvacet vteřin polevil v práci, dostal jsem nervový zásah. Za trest jsem musel běhat kolem naší administrativní budovy a v noci mě schválně každou hodinu budil, abych si už nikdy nedovolil v práci lelkovat. Moje kariéra rostla tak prudce, že si pásek od Veennootschapů objednalo několik lidí od nás z úřadu. Moje žena mě začala podezřívat z mimomanželského flirtu.

A tu přišla na řadu další funkce chytrého pásku. A sice "Citový ráj." Pásek svým snímačem skenoval hormonální hladinu mojí ženy, současně stimuloval moje neurony v různých částech těla, třeba v mozku a nastavil nás dva na tak optimální komunikaci verbální i neverbální, že jsem si připadal jako v "Pretty woman," "Návratu do modré laguny" nebo v jiném veskrze pozitivním romantickém filmu. nevadilo mi ani, když mě ten všivý pásek donutil kvůli náladě vyluxovat nebo vyžehlit vlastní košili. 

Škoda že jsem funkci "Citový ráj" nedotáhl až do konce. Když mi totiž pásek vyhodnotil jako optimální partnerku naši sekretářku Dášu, žena mi Smart band v noci potají odřízla z ruky pilkou na železo a potichu ho rozdupala.  

Autor: Richard Neugebauer | čtvrtek 19.1.2017 17:16 | karma článku: 8,23 | přečteno: 309x