26 let úplně zbytečně

Proboha, vždyť jsem zůstali v Evropě jen se stejnými hňupy, jako jsme my ... Závist, pokrytectví a byrokracie ... co budeme dělat?

Možná jste na tom stejně jako já. Učíte se od roku 1989 anglicky. Teoreticky i prakticky. Strávili jste několik měsíců v anglicky mluvících zemích, chlubíte, že chodíte do hospody s rodilým mluvčím a že nejlepším nástrojem výuky je anglicky mluvící milenka ... i když Francouzka, no ...

Chcete mi říct, že veškeré to úsilí bylo úplně zbytečné? Že v Evropské unii budeme bez Anglie?

Můj děda neměl prakticky žádné vzdělání. Několik tříd venkovské školy ještě ke všemu v němčině. Až do svých sedmdesáti nebyl dál než v Praze. Když mi říkal, ať se učím německy, že těžko kdy budu delší čas v Americe, ale s němčinou se budu setkávat každý den, smál jsem se mu.  Z vrcholu svých dvou vysokoškolských titulů jsem si myslel, co ten mi může radit? Věnoval jsem se angličtině. Jako ve většině případů, i v tomto měl děda pravdu. Obviňuji z toho náš drahý a neefektivní vzdělávací systém!

Kvůli pár politickým parchantům bez špetky zodpovědnosti, z nichž jeden má dokonce jen jedno varle, jak zdůraznila televize NOVA, se teď ocitám zase na začátku, kde jsem byl ve čtvrté třídě Základní devítileté školy a budu se šprtat der die das. V Brüsselu se mnou nikdo anglicky nepromluví. Ale co horšího. Nebudeme mít žádného Churchilla (řekl voličům, že je čeká jen námaha, a že je potřeba pracovat), ani Thatcherovou (řekla horníkům, že stát nemůže dotovat těžbu uhlí, když je moc drahá a nechala zavřít doly), ba ani Williama Pitta jr. s jeho nepopulárním snižováním veřejného dluhu za každou cenu.  

My, Rakušané, Němci a Poláci sice hovoříme různými jazyky, ale jsem si tak k uzoufání podobní! 

Nikdy neřekneme do očí nic nepříjemného.

Nechceme nic riskovat, ale klidně se zadlužíme, jen když vzrostou důchody.

O něčem se usneseme, ale klidně to hned změníme, když se nám to nehodí.

A ta byrokracie - na každou ptákovinu je úřad nebo komise, vyhláška nebo závěr ústavního soudu! A kdo nám bude stát po boku? Francie.

Ta Francie, kde úředník je Pánbůh, kde je úředníkem i učitelka v mateřské školce a nikdo jí nemůže ani prodloužit pracovní dobu, ani ji přesunout do jiném školky bez jejího souhlasu a vyjádření odborové organizace!

Gott strafe Engeland, ale on potrestá hlavně nás!

Post scriptum: Já vím, že si nemůžu Brity idealizovat, ale každý jen trochu jiný kumpán v partě je jejím obohacením!

Autor: Richard Neugebauer | středa 29.6.2016 9:18 | karma článku: 21,33 | přečteno: 823x
  • Další články autora

Richard Neugebauer

Palác nezávislosti v Saigonu

20.12.2023 v 15:10 | Karma: 9,12

Richard Neugebauer

Vydržme

23.11.2023 v 9:27 | Karma: 19,78

Richard Neugebauer

Proti všem

10.5.2023 v 9:21 | Karma: 21,88

Richard Neugebauer

Zemské vlajky

17.4.2023 v 12:22 | Karma: 10,04

Richard Neugebauer

Jsme nebo nejsme ve válce?

20.1.2023 v 8:31 | Karma: 17,51
  • Počet článků 114
  • Celková karma 36,02
  • Průměrná čtenost 1615x
Původ: Středoevropsky smíšený, Orlické hory

Vzdělání: Ekonomie

Profese: Projektový manažer

Koníčky: Historie, psaní beletrie, cestování

 

Seznam rubrik